maandag 14 juli 2014

vakantie....

Vandaag is officieel de grote vakantie begonnen bij ons. En het is nu al een hele andere vakantie als de grote vakantie van vorig jaar. Vorig jaar was manlief namelijk op z'n eerste uitzending, en zat ik dus met 2 kleuters bijna de hele zomervakantie alleen. Tuurlijk ging ik weleens een dagje naar de speeltuin op de hoek, of koffie drinken bij opa en oma, maar onze zomervakantie van vorig jaar was alles behalve een succes. De eerste week ging nog wel goed. We hadden geen school, we konden uitslapen en hoefde nergens naar te kijken. Maar de tweede week begonnen we elkaar al te veel op de lip te zitten. Mijn emmertje met geduld was al op aan het raken aangezien ik al 2 maanden alleen was en de combinatie van 2 kleuters die zich verveelde, 1 moeder die ( zoals alle moeders) alweer genoeg had van die grote vakantie en een papa die enorm gemist werd door vrouw en kinderen was een regelrechte ramp. Het was dus geen gezellige zomervakantie bij ons. Aan het eind van de zomervakantie toen manlief eindelijk weer thuis kwam en we in de rollercoaster van een thuiskomst zaten was ik dus opgebrand. Ik was zelf heel erg toe aan vakantie en dat terwijl de zomervakantie juist afgelopen was. Uiteindelijk zijn we in oktober met z'n 4tjes op vakantie gegaan in de herfstvakantie, maar ook die vakantie was een minder groot succes als verwacht want 3 dagen na thuiskomst van deze vakantie moest manlief opnieuw op uitzending. En iedere vrouw van militair weet dat je in de week voor vertrek niet de vrolijkste in huis bent en alleen maar aan dat vertrek denkt.

In het jaar 2013 ben ik met veel dingen alleen geweest omdat manlief op uitzending was. Met koningsdag, voorjaarsvakantie, sinterklaas, onze verjaardagen, kerst, kerstvakantie en oud en nieuw zat manlief in een ander land en probeerde ik het met ons drietjes zo gezellig mogelijk te maken. Veel mensen denken dan ook dat kerst toch wel het aller moeilijkst was om alleen te zijn. En het was inderdaad soms moeilijk, maar ik persoonlijk vond de zomervakantie vreselijk. Toen we vorig jaar hoorde dat manlief ook dit jaar weer meerdere keren op uitzending moest hoopte ik zo dat hij niet met de zomervakantie weg hoefde en gelukkig hoeft dit dus ook niet. Hij is dus 6 weken heerlijk elke avond thuis en mijn emmertje met geduld hoeft deze keer niet op te raken. Tenminste zo had ik deze zomervakantie bedacht. Want hoewel manlief nu niet op uitzending hoeft, moet hij wel een week op cursus in het buitenland. Dus dat worden 5 weken heerlijke zomervakantie, en 1 week zoveel mogelijk afleiding zoeken. Zo zie je maar, zelfs als een militair niet op uitzending is dan is hij nog in de ongunstige tijden weg. Maar ach, als ik 6 weken zomervakantie alleen kan overleven, dan is 1 weekje een peulenschilletje!!!!

Dit jaar gaan we ook niet op een lange vakantie, nee dit jaar gaan manlief en ik 2 dagen zonder kinderen ergens naartoe. Even onze batterij opladen en echt tot rust komen.


Wij wensen iedereen een hele fijne vakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten