vrijdag 25 juli 2014

Manlief is weer thuis.....


Manlief is weer thuis van zijn cursus in het buitenland. En ik ben blij, veel blijer als ik had verwacht. Niet dat ik normaal niet blij ben als hij thuis is, maar na deze trieste week valt er een klein beetje ongerustheid van m'n schouder. Manlief ging gewoon alleen even op een cursus dus een risico was er niet. Maar het verdriet van de afgelopen week die overal te merken was laat je nog eens extra nadenken over al het goeds dat je in het leven hebt. Ik heb een lieve man en 2 hele lieve kinderen.Het beeld van die honderden kisten die op vliegveld eindhoven aankomen geven mij elke keer een brok in de keel. Nog geen 6 weken geleden stond ik op datzelfde vliegveld met 2 blije kinderen en 2 welkom thuis ballonnen. Ik moet er niet aan denken dat ik ooit op dat vliegveld sta en dat manlief in die kist dat vliegtuig uit gedragen word. Een vreselijk beeld, dat voor vele nabestaanden werkelijkheid is geworden. Ik als vrouw van een militair houd er elke uitzending rekening mee dat mij dat kan overkomen. Maar deze nabestaanden die hier van te voren nooit aan gedacht hebben moeten dit ook daadwerkelijk doen.
 
De volgende keer ( en dat is alweer over 4 maanden) als ik weer met die 2 blije kinderen en 2 welkom thuis ballonnen op dat vliegveld bij de deur sta, dan zal het anders voelen. Ik zal denken aan al die nabestaanden die op dat vliegveld hun geliefde uit dat vliegtuig gedragen hebben zien worden.
Lynn.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten