donderdag 14 januari 2016

Een jaar later......

Manlief is al een jaar thuis! December 2014 kwam hij thuis van zijn laatste uitzending en we zijn nu gewoon al een jaar verder.


Als ik terugkijk op het jaar 2015, het eerste jaar dat hij weer voor het eerst sinds heel veel jaar elke dag om 5 uur thuis kwam en elke avond thuis sliep dan is het snel gegaan. Het was een jaar met ups en downs en vooral heel veel wennen. Meer en langer dan ik had verwacht. Pas na een maand of 9 was het weer gewoon dat hij thuis was, het voelde weer als vertrouwd.


Het heeft ook zeker meer dan een half jaar geduurd voor ik niet meer bezig was met een uitzending. Stom genoeg kon ik pas na die maanden het voor mezelf duidelijk maken dat hij echt niet meer weg hoeft de komende tijd. Het heeft dus allemaal veel langer geduurd dan ik had verwacht.


We zijn nu dus een jaar verder en begonnen aan een nieuw jaar. Alles is weer rustig. We zijn weer goed op elkaar ingespeeld en ik ben met van alles bezig behalve uitzendingen. We zijn wel beide veranderd door de uitzendingen. Vooral in de positieve zin, maar ook in de negatieve zin. Ik ben af en toe zo zelfstandig dat ik soms manlief " vergeet" om naar zijn mening over iets te vragen. Vaak doe ik al iets en kom er daarna achter dat ik ook een wederhelft heb die misschien een andere mening of oplossing heeft. Dat zal de komende maanden vast nog wel goedkomen. Tenminste als het ons nog een jaar gegund is om uitzendingloos te zijn. Want het militaire leven blijft toch altijd onvoorspelbaar.....en dat is soms onhandig, maar ik kan er best mee leven.

1 opmerking: